19 شهریور  روز جهانی پیشگیری از خودکشی است 

ببینید | با من از مرگ مگو

با توجه به اینکه همه مردم به دلیل هزینه‌های زندگی، مسائل بین‌المللی و شرایط اضطراری آب و هوایی تحت فشار هستند، وضعیت سلامت روان در سراسر جهان در معرض خطر جدی قرار گرفته و تقاضا برای خدمات بهداشت روان به طور چشمگیری افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۴۲۲۲۶۳
تعداد بازدید : 19

همه‌گیری کووید و تنها‌تر شدن انسان‌ها این شرایط را بحرانی‌تر کرد. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت روزانه حدود 3000 نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.

یعنی سالانه حدود یک میلیون انسان به صورت خودخواسته به زندگی خود پایان می‌بخشند. اما این تمام ماجرا نیست؛ به ازای هر یک نفری که خودکشی موفق دارد، 20 نفر اقدام به خودکشی می‌کنند اما نجات می‌یابند. این آمارهای تکان‌دهنده نشان می‌دهد میلیون‌ها نفر در جهان از غم و اندوه شدید رنج می‌برند و به صورت جدی به خودکشی فکر می‌کنند. 

در مقابل اما شواهد قوی وجود دارد که نشان می‌دهد پیشگیری درست و کافی می‌تواند میزان خودکشی را کاهش دهد و یکی از عوامل مهم مرگ‌های زودرس را کم کند. بسیاری از ما در برهه‌ای از زندگی‌مان تحت‌تاثیر زندگی‌های از دست رفته بر اثر خودکشی قرار می‌گیریم.

همه ما می‌توانیم در حمایت از کسانی که بحران خودکشی را تجربه می‌کنند یا کسانی که در اثر خودکشی سوگوار شده‌اند، چه به عنوان عضوی از جامعه، چه به عنوان یک والد، یک دوست، یک همکار یا به عنوان فردی با تجربه‌ای ملموس، نقش داشته باشیم.

همه ما می‌توانیم درک در مورد این موضوع را تشویق کنیم و با افرادی که در حال مبارزه با بحران‌های روحی هستند ارتباط برقرار کنیم و به آنها یاری رسانیم. همه ما می‌توانیم در عمل، امید ایجاد کنیم و برای جهان تاریکشان نور باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها